Любов! Абсент! Революція! Інтерв’ю зі спільнотою “Зентропа” 1. Ким ви є і коли з’явився на світ проект Зентропа? Зентропа з’явилась на світ від дружби і спільної політичної волі. Ми спільнота товаришів, що ведуть боротьбу проти культурного, духовного і морального спустошення спричиненого сучасністю. 2. Яка ваші цілі? В нас їх багато… Перш за все нашою метою є створення фізичної спільноти, живої і взаємозалежної. Спільноти, всіх учасників якої об’єднує дружба та спільні ідеали. Також ми хочемо посіяти спантеличення і сумніви в умах людей. Ми хочемо, щоб вони задумались про їхній стиль життя, їхнє майбутнє, дати поштовх до відмови від матеріалізму, а відтак зробити почин для інтелектуального і політичного бунту. 3. Найбільш поширеною критикою Третього шляху, як і будь-яких інших альтернативних ідеологій, є звинувачення в анахронізмі. Ці анахронізми можна побачити в символіці, методах та політичному дискурсі. Як можна покласти край цій закостенілості та озиранню назад без втрати головних пріоритетів? Як ми можемо засуджувати всі без винятку прояви ностальгії, дивлячись на сучасний світ? Ностальгія це також яскраві та болісні спогади про все, що було зруйновано сучасним безумством. Головне, щоб ностальгічні почуття на замикались на собі самих. Минувшина не повинна перетворюватись на давню мрію чи марення про золоту еру, або на фольклорну вірність часам, які складають тільки невеликий відтинок на нашій довгій пам’яті. З іншого боку, ностальгія може дати імпульс нашій боротьбі та становленню! Ми не збираємось вертатись назад, це ясно як Божий день, але ми можемо дістати духовні ресурси, а також парадигми з минулого для побудови майбутнього, що водночас відповідало б ідентичності наших предків і було здатним прийняти виклики сучасного світу. 4. Здається, що Зентропа прагне надолужити те, що люди читають дедалі менше за допомогою глибокого відчуття естетики і простих візуальних послань. Чи могли б ви розказати про це більше? Насамперед варто зазначити, що ніщо не може замінити читання, коли мова йде про культури чи підготовку активістів. Статті і (навіть більше) книги є наріжними каменями для структурування розуму і розуміння нашого світу. Нажаль звичка читати стає дедалі менш поширеною, і нам слід якось виходити з цього становища. Ми мусимо знайти способи подачі наших послань у зрозумілому вигляді, а відтак заохочувати людей до пошуку глибших відповідей через читання. Для нас, естетика зображення чи звуку є способом приваблення читацького інтересу і спонукання до подальших пошуків. 5. Як ви узгоджуєте соціальні аспекти «лівих» з цінностями «правих» (сім’я, боротьба проти абортів, батьківщина)? Для нас таке поєднання є цілком природнім, а відтак ми відкидаємо будь-яку балаканину спрямовану на його розділення. Сім’я – найкращий спосіб виявлення солідарності, чи не так? Чи не є батьківщина найнадійнішим захистом від глобалізації? Чи не є народжене дитя найдієвішим прикладом відмови від споживацтва? 6. Чи можете ви пояснити значення ваших гасел: «0% расизму, 100% ідентичності» та «Любов. Абсент. Революція»? Гасло «0% расизму, 100% ідентичності» – основа для Зентропи. Воно включає в себе гордість за те, ким ми є, за нашу культуру, нашу спадщину і чітко висловлює наше заперечення гротескної ненависті, властивої супрематистам і їхньому запереченню права інших на існування. Захист власної ідентичності передбачає визнання права інших на захист своєї. Це прагнення до розмаїтого світу, де кожен може жити на своїй власні землі за законами своїх предків. Це гасло показує нашу повагу до всіх у світі, хто з честю та відвагою захищає свій спосіб життя. «Любов. Абсент. Революція» – це гасло, що втілює наше бачення політичної боротьби, яка бере свій початок з любові – ми продовжуємо мріяти й жити в поетичному світу абсенту – що зрештою призведе до революції. 7. Як ви можете змалювати майбутнє наших країн, наших народів, наших культур і наших ідентичностей в глобалізованому світі? Все дуже просто: для наших країн і народів в цій моделі майбутнього не існує. Або ми знищимо цю модель, або вона знищить нас, перетворивши на армаду, позбавлених мозку клонів, що метушаться в торгових рядах глобального супермаркету. 8. На Зентропі широко представлені деякі андеграундні субкультури, на зразок скінхедів, панків, кежуалів та хардкорників. Яку роль вони відіграють у вашому баченні політики? Ці стилі життя (якщо вони щирі) спрямовані проти сучасного споживацтва. Будь-яка пробоїна в системі, навіть поверхнева і карикатурна, викликає в нас зацікавленні і заохочення. З іншого боку, слід зазначити, що прояв зацікавлення цими явищами зовсім не означає, що ми погоджуємось зі всіма аспектами того, що вони підтримують та уособлюють. Ми відзначаємо лише ті речі, що можуть зацікавити наших читачів. Більше того, оскільки не вважаємо наших читачів тупими, ми лишаємо для них можливість вибору. В цих субкультурах може бути знайдено як щось найкраще, так і найгірше. 9. Яка думка Зентропи щодо змін клімату, вирубки лісів і зникнення видів? Ми глибоко переймаємось екологічними питаннями. Захист нашої ідентичності означає також захист наших околиць, нашого харчування, нашого довкілля. Ми вважаємо, що людям слід пам’ятати про обмеження та навчатись ощадливості. Ми відкидаємо експерименти над живими істотами та пропагуємо традиційне сільське господарство. 10. Декілька слів про: Бідні країни помирають з голоду, а США – від холестерину. Не тільки США, але й більшість західних країн помирають через їхні харчові звички та надмірне споживання. Найбільшою помилкою Муссоліні був його союз з Гітлером. З’ясовувати ці питання – справа істориків. Розмірковування над геостратегічною тактикою через 50 років після того як сталась дана подія є занадто простацькою і даремною справою. Телебачення чинить те саме, що й наркотики. Телебачення – це наркотик на який легко підсісти. В західному світі воно спричинило інтелектуальний і культурний геноцид. Фармацевтичне лоббі збагатилось на «свинячому грипі» Значною мірою це правда. Їхня мета – робити гроші. Найбільше бентежить те, що вони це роблять за сприяння наших урядів. 11. Іспаномовні країни та країни з португальським спадком є молодими країнами. Деякі з них мають тісніший зв’язок з європейської спадщиною, а деякі з індіанським корінням. Ці фактори спричиняють конфлікти як всередині цих країн, так і між ними. Як Зентропа бачить розвиток ідентитеріанства в цих місцях, беручи до уваги, що в плані культурному і расовому, ці люди походять з двох цілком відмінних сил? Ці відмінності можуть бути подолані міцними патріотичними почуттями. Це може об’єднати країну і сховати внутрішні конфлікти в ім’я більшого блага. Для уможливлення цього варто створювати колективні проекти на основі колективних міфів, які б об’єднали народ. Якщо патріотичні почуття не достатньо сильні, прийшов час до дій на рівні громад, тобто створення невеликих груп людей, які співіснують на одному просторі. 12. Яка ваша думка про конфлікти в таких країнах як: Ірландія, Держава басків, Каталонія, Фландрія, Тибет, Курдистан, Квебек та Палестина? Це складна і болісна проблема. Було б дуже ризиковано обговорити її в одному реченні. Загалом, ми виступаємо за право людей самим визначати свої закони, а також за регіональну автономію. З іншого боку, створення великої кількості міні-держав не видається нам правильним засобом боротьби проти глобальної диктатури. Міцна національна держава здається нам сутністю, що може відіграти важливу роль, принаймні у Франції. 13. Світова криза чи глобальна брехня? Світова криза стоїть на брехні: міфі про безперервне зростання, необмежене споживання, легкі гроші та чудодійні інвестиції… 14. Ваша думка про таке: Уґо Чавес Властиве йому народництво й антиімперіалізм роблять його досить привабливим. Проте, культ особистості, гротескний мілітаризм, постійні намагання звинуватити білих людей у всіх бідах які трапляються з його країною викликають скептицизм стосовно цієї постаті. Не зважаючи на це, його міжнародна діяльність сприяє появі багатополярного світу, що загалом є надзвичайно чудово. Крамниць, що продають футболки з Че Геварою та атрибутикою «антифи» Ця система має один єдиний спосіб отримання прибутку зі всіх символів, не залежно від їх змісту. Це є джерелом її сили. Справжній бунт полягає не в споживанні товарів з анархістськими гаслами, а в його припиненні. «Велика вісімка» Організоване злочинне угрупування. Індокитай-Алжир-Гвіана Оскільки ми захищаємо ідентичність і автономію, ми виступаємо проти колоніалізму. Перелічене вами, становить частину нашої історії, і ми, на відміну від наших супротивників, визнаємо нашу відповідальність. Навіть якщо ми засуджуємо ідею колоніалізму, ми поважаємо і захоплюємось людьми, що втілювали її з честю, відвагою і людяністю. Жан Мабір, П’єр Віаль і Роберт Стойкерс Три головні рушії європейського спротиву. Ми поділяємо не всі їхні погляди, але маємо глибоку повагу до їх самовідданої боротьби. 15. Троє ворогів нашої ідентичності? Американська субкультура розваг. Матеріалізм. Масове змішування. 16. Кілька слів на прощання для наших читачів? Красно дякуємо за можливість поспілкуватись. Завжди приємно мати змогу творити мережу борців за свободу в усьому світі. Слава перемозі!